Huisvuil - tussenkomst in de afvalkosten voor personen met incontinentie (Huisvuil) - Rechtenverkenner
Naar inhoud
Opgelet: de informatie in deze rechtenverkenner is niet meer volledig up-to-date.
We werken aan een nieuwe rechtenverkenner.
[ Uw postcode: Federaal niveau ]
Rechtenverkenner Uw postcode invoeren Druk deze pagina af
 

Huisvuil - tussenkomst in de afvalkosten voor personen met incontinentie

Een fout gevonden?
Klik hier en laat het
ons weten



Omschrijving

De gemeente Bertem biedt een tussenkomst in de afvalkosten voor gebruikers van wegwerpincontinentiemateriaal. Mensen die genoodzaakt zijn incontinentiemateriaal te gebruiken, produceren meer afval dan anderen. Het gemeentebestuur kent deze inwoners daarom een jaarlijkse sociale correctie toe.

Voorwaarden

  • voor inwoners van de gemeente Bertem;
  • u gebruikt gemiddeld één stuk incontinentiemateriaal per dag.

Aanvragen

Waar?

Gemeente Bertem - Technische Dienst

Hoe?

U kan een aanvraagformulier verkrijgen op de Technische Dienst of downloaden op de website van de gemeente. Dit formulier moet u uiterlijk op 1 december indienen. Na goedkeuring door het College van Burgemeester en Schepenen wordt het bedrag overgeschreven.

Bedrag?

Een jaarlijkse toelage van 18 euro op uw Diftarrekening

Meebrengen

  • identiteitskaart;
  • rekeningnummer;
  • als bewijs van de incontinentie:
    • attest van de behandelende arts;
    • kopieën van de aankoopfacturen.

Contacteer

Organisatie Gemeente Bertem - Technische Dienst
Adres Tervuursesteenweg 178
3060 Bertem
Tel 016 49 97 92
Fax 016 49 07 25
Website Gemeente Bertem - website
E-mail milieu@bertem.be

Openingsuren: maandag van 13u00 tot 20u00
dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 08u30 tot 12u00


De inhoud van deze fiche is opgesteld door medewerkers van de gemeente Bertem.
Officiële benaming: Tussenkomst in afvalkosten van wegwerpincontinentiemateriaal.
Laatste update fiche: 23/08/2007.