Algemeen waterverkoopreglement (Schuldbemiddeling, Water) - Rechtenverkenner
Naar inhoud
Opgelet: de informatie in deze rechtenverkenner is niet meer volledig up-to-date.
We werken aan een nieuwe rechtenverkenner.
[
Uw postcode: Federaal niveau
]
Home
Doelgroepen
Chronisch zieken
Dak- en thuislozen
Gezinnen, kinderen en jongeren
Ouderen
Personen met een beroepsinkomen
Personen met een handicap
Personen met een laag inkomen
Werkzoekenden
Thema's
Algemene basisrechten
Arbeid
Belastingen en fiscale voordelen
Cultuur, sport en vrije tijd
Elektriciteit, gas, water en energie
Gezin
Inkomen en uitkeringen
Justitie en juridische bijstand
Leefmilieu
Onderwijs en vorming
Telefoon en (tele)communicatie
Totaal
Vervoer en mobiliteit
Welzijn en gezondheid
Wonen
Van A tot Z
Rechtenverkenner.be
Gebruiksaanwijzing
Documentatiemateriaal
Rechten toevoegen
Vragen
Contact
Links
Algemeen waterverkoopreglement
Een fout gevonden?
Klik hier en laat het
ons weten
Omschrijving
Het Algemeen Waterverkoopreglement bepaalt:
dat de leverancier de klant moet informeren over een afwijkend meerverbruik en moet aangeven wanneer en hoe de gebruiker een minnelijke schikking kan vragen voor dit afwijkend meerverbruik
dat de klant een kosteloos onderzoek kan vragen aan de watermaatschappij om de reden van het meerverbruik op te sporen
wat er op de waterfactuur moet staan en welke stappen de leverancier neemt als de klant niet voor de vervaldag betaalt
dat klanten bij betalingsmoeilijkheden kunnen kiezen om hun dossier over te maken aan het OCMW of een erkende dienst voor schuldbemiddeling voor de opmaak van een afbetalingsregeling
wanneer door de leverancier een aanvraag tot afsluiting van de watertoevoer kan gevraagd worden aan de Lokale Adviescommissie (LAC)
hoe u een klacht kunt indienen
Voorwaarden
Aanvragen
Waar?
Hoe?
Bedrag?
Meebrengen
Bijkomende informatie
U downloadt
het volledige reglement (pdf)
van de site van de
Vlaamse milieumaatschappij.
Contacteer
Laatste update fiche: 12/07/2017.