Omschrijving
De gemeente Riemst kan de kosten voor een toegankelijkheidsadvies bij het bouwen of verbouwen van een openbare ruimte terugbetalen. Het advies opgemaakt door een toegankelijkheidsbureau bestaat uit:
- een evaluatie van de infrastructuur en/of bouw- of verbouwingsplannen aan de normen voor integrale toegankelijkheid
- een knelpuntenrapport
Voorwaarden
- voor het toegankelijk maken van een publieke ruimte (onder meer handelszaken, beroepsruimte) voor personen met een handicap
- het gebouw is gelegen in Riemst
Aanvragen
Waar?
Gemeente Riemst ? Dienst Welzijn
Hoe?
Om het toegankelijksheidsadvies aan te vragen neemt u contact op met de Dienst Welzijn van Riemst.
Bedrag?
- het volledige factuurbedrag kan worden terugbetaald
- één aanvraag per openbare ruimte
Meebrengen
- kopie van het adviesverslag
- factuur
- betalingsbewijs
Contacteer
Organisatie |
Gemeente Riemst ? Dienst Welzijn |
Adres |
Maastrichtersteenweg 2 b
3770 Riemst |
Tel |
012 44 03 70 |
Fax |
012 44 03 79 |
Website |
Gemeente Riemst - website |
E-mail |
welzijn@riemst.be |
Openingsuren |
elke werkdag van 8u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u30 |
De inhoud van deze fiche is opgesteld door medewerkers van de gemeente Riemst.
Officiële benaming: Terugbetaling toegankelijkheidsadvies in publieke ruimten.
Laatste update fiche: 14/08/2007.